Online reklama

Platená propagácia znamená
viac dosahov

PPC/GOOGLE

PPC alebo Pay per click je jeden zo spôsobov platenia za reklamu na internete. Princíp spočíva v tom, že inzerent za reklamu platí až vo chvíli, keď na ňu potenciálny klient klikol. Cieľom je maximalizovať počet návštevníkov na konkrétnu webovú stránku tým, že zabezpečí, aby sa stránka zobrazila vysoko v zozname výsledkov vyhľadávania.

LINKEDIN REKLAMA

Linkedin reklama je efektívna najmä vďaka špecifickému cieleniu na profesionálne publikum, sektory, pozície, zručnosti a skúsenosti či počet odpracovaných rokov. Aj preto je pre rastúcu firmu určite prínosné vyhradiť časť rozpočtu. V porovnaní s cenou Facebook alebo Instagram reklamou je však cena za reklamu niekoľkonásobne vyššia. Je stále málo využívaná, avšak skvelá zbraň na tvorbu B2B ale aj B2C leadov, zviditeľnenie firmy v online priestore a dosiahnutie míľnikov digitálneho podnikania, dôvodom je aj to, že profily sú inak štruktúrované.

Facebook vs. Instagram reklama

Facebook aj Instagram patria pod rovnakého správcu reklám – spoločnosť Meta. Reklamu môžeme cieliť nielen podľa pohlavia a demografických údajov, ale aj podľa informácií z profilu a iných parametrov. Pomocou rôznych typov kampaní dokážeme propagovať produkty, aplikácie i udalosti.

Facebook

Facebook na rozdiel od Google Ads míňa kredit aj na zobrazenie reklamy. To znamená, že platíte nielen za kliky, ale aj za konverzie. Fixná cena neexistuje. Či dosiahnete vrchnú alebo spodnú hranicu rozsahu, záleží od toho, ako ľudia reagujú na vašu reklamu.

Instagram

Reklamné príspevky sa zobrazujú v celej aplikácii používateľov, príbehov, prieskumu a iných. Vyzerá ako úplne bežný príspevok so štítkom „sponzorovaný“. Od bežného príspevku sa líši funkciami ako CTA tlačidlá (call to action) a katalógy produktov. Cenník neexistuje.

Video reklama

Video, ktoré zaujme a napovie viac

UGC, teda user generated content = obsah vytvorený používateľom. Ide o obsah, ktorý vytvárajú samotní užívatelia produktov alebo služieb. Okrem reklamy v Google, na FB/IG a Linkedin, je v súčasnosti videoreklama jeden z “horúcich” marketingových trendov nielen v elektronickom obchode. Funguje na báze sociálneho dôkazu (social proof), ktorý spôsobuje, že ľudia kopírujú správanie iných. Veľmi jednoducho – ak ľudia vidia, že konkrétna osoba je s produktom spokojná, budú po ňom túžiť tiež.

  • Recenzie a hodnotenia produktov
  • Ukážky produktov
  • Návody na použitie
  • Príklady výsledkov dosiahnutých s produktom
  • Rozbaľovanie, testovanie a
    porovnávanie produktov
    “Zdieľanie radosti”

Offline reklama

Viditeľný online aj off-line

  • Vizitky
  • Firemné dokumenty a tlačivá
  • Jedálne lístky
  • Billboardy
  • Letáky
  • Plagáty
  • Brožúry
Návrat hore